10 Aralık 2007 Pazartesi

PERFORMANS ÖLÇÜMÜ Cafer Ergen

PERFORMANS ÖLÇÜMÜ

Performans yönetimi bir organizasyonun veya bir bireyin performansını yönetme anlamına gelmektedir. Performans bilgisi, bir organizasyonun, organizasyonun bir bölümünün ve bireylerin ne kadar iyi yönetildiğini anlamak için yöneticilere yardımcı olmalıdır. Net performans ölçüleri, net hedeflerin oluşturulmasına ve kişilerin hangi düzeyde performans beklendiği hakkında berrak düşüncelerinin bulunmasına imkan tanır.
Performans bilgisi karalarına alınmasında yönetimi bilgilendirmeye yardımcı olmalıdır. Performans bilgileri gereken düzeyde performansa ulaşılıp ulaşılmadığını tanımlamanın yanı sıra kaynakların nasıl dağıtılacağına karar vermeye de yardımcı olmalıdır.
Performans bilgisi, kamu hizmetlerinin kamuoyu ve parlamento da dahil olmak üzere paydaşlara hesap verebilir duruma gelmesine yardımcı olur. Performans ölçüleri hizmetin belirlenmiş amaçlara ulaşılıp ulaşılmadığını tanımlar.
Performans ölçümünde tespit edilen hedefin RASYONEL (belirli, ölçülebilir, erişilebilir, uygun ve zamanlı) olması gerekir.
İyi bir performans ölçüsü kurumun başarmak istediği amaçlara uygun, yanlış motivasyonlardan kaçınan, ilişkilendirilebilir, iyi tanımlanmış, zamanlı, güvenilir, karşılaştırılabilir ve doğrulanabilir olmalıdır.
Performans ölçüm yaklaşımlarından birisi tutumluluk, verimlilik ve etkinlik, yani girdiler, çıktılar ve sonuçlar arasındaki ilişkileri incelemektir. Girdiler, üretime ve sunuma katkıda bulunan kaynaklar, genel olarak emek, fiziksel varlıklar ve bilişim teknolojisi gibi unsurlardır. Çıktılar, organizasyon tarafından müşterilere sunulmak için üretilmiş olan nihai ürünler ya da mallar ve hizmetlerdir. Sonuçlar, organizasyonun ulaşmaya çalıştığı şeylerdir.
Performans ölçümü, belirli bir dönem boyunca bir kurum tarafından veya bir program altında yürütülen faaliyetlerin rakamlarla ifade edilmesidir. Sağlıklı bir performans ölçümü, program faaliyetlerin arzulanan sonuçları ne derece yerine getirdiği hakkında bir değerlendirme yapmaya imkan verir.
Performansın her açıdan ölçülüp ölçülemediğini kontrol edebilmek için, temel sorular aşağıdaki gibidir.
1. Kurumun amaçları, hedefleri, performans ölçüleri ve çıktıları/sonuçları birbiriyle bağlantılı mı...
2. Performans ölçüm sistemi eksiksiz mi,
3. performans ölçüleri uygun mu,
4. performans sistemi performansı gösteriyor mu.

Hiç yorum yok: